Przeczytaj w 7 minut jakie pozycjonowanie stron jest najskuteczniejsze. Dzięki temu będziesz wiedzieć na co zwracać uwagę przy własnym pozycjonowaniu lub we współpracy z firmą, której zlecasz tą usługę. Twoje zyski z pozycjonowania wzrosną diametralnie
Jakie pozycjonowanie jest najbardziej skutecznie? Zobacz co należy zrobić i jaką firmę znaleźć, żeby pozycjonowanie było najskuteczniejsze. Czyli takie, które da największą odwiedzalność strony. Wtedy będzie można mówić o skuteczności.
Pozycjonowanie – w jaki wynik celować?
O tym, że pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, na który warto postawić, słyszał chyba każdy. Zadaniem tej czynności jest poprawienie wyniku wyszukiwania. W praktyce przekłada się to na zwiększenie ilości odwiedzin, a zatem i na zwielokrotnienie szansy osiągnięcia zadowalającego zysku. Możliwość dotarcia do odbiorcy jest bowiem kluczowym aspektem w każdej dziedzinie prowadzenia działalności zarobkowej, bez względu na to, czy będzie to sklep internetowy, czy witryna firmy, która świadczy jedynie sprzedaż stacjonarną lub wykonuje pewne usługi. Przyciągając klientów na naszą stronę liczy się konwersja, czyli ilość osób, którzy z użytkowników strony staną się naszymi klientami. Zastanowimy się teraz, jaki wynik wyszukiwania zapewni skuteczność i, w jaki sposób wzrost ilości odwiedzin przekłada się na szanse osiągnięcia zysku.
Czym jest wynik wyszukiwarki?
Zanim zaczniemy analizować, która pozycja, w jakim stopniu zwiększa szanse na odwiedziny strony klienta oraz jego zainteresowanie zawartością witryny, wyjaśnimy czym jest wynik wyszukiwarki. Z pozoru, jest to fraza, której znaczenie wydaje się być oczywiste, nie każdy jednak musi rozumieć na czym to polega. Wyszukiwarka to narzędzie, z którego korzysta internauta poszukując interesujących go treści, jeżeli nie dysponujemy żadnym konkretnym adresem www. Użytkownik wpisuje pewne hasła, czy też frazy w pasek wyszukiwarki. Zatwierdzenie poszukiwań „enterem”, skutkuje wskazaniem przez wyszukiwarkę listy dostępnych linków, które po kliknięciu przez internautę, przeniosą go, do zawartości danej strony. Banalne, prawda? Jednak to, w jakiej kolejności wyświetlane są propozycje stron jest właśnie określane mianem wyniku wyszukiwania. Wynik ten nie jest przypadkowy. Każda pozycja, czy miejsce na liście, przyporządkowane jest danej witrynie na podstawie jej atrakcyjności, przystosowania do wymogów robota wyszukiwarki (narzędzia, które dokonuje analizy i oceny strony wg. swoich kryteriów) oraz ilości odnośników prowadzących do tej strony znajdujących się w internecie. Inaczej mówiąc, pozycja na liście wyników wyszukiwania zależy od miejsca danej strony w rankingu wartości prowadzonym przez wyszukiwarkę. Pozycjonownie stron www to proces, którego zadaniem jest zapewnienie możliwie, jak największego miejsca. Dlaczego? Postaramy się wyjaśnić.
Pierwsza dziesiątka w zasięgu wzroku
Liczne badania prowadzone przez agencje marketingowe, jasno wskazują, że wynik wyszukiwania ma kluczowe znaczenie dla ilości odwiedzin. Internauci korzystają niemal wyłącznie z tych propozycji, które mają w zasięgu wzroku. Zatem szanse na kliknięcie zyskują witryny, które znajdują się w pierwszej dziesiątce propozycji.
ponad 93% użytkowników w polsce klika w strony w pierwszej dziesiątce w google
Pozostałe strony zagrożone są całkowitym niezauważeniem przez odbiorcę. Pierwsza dziesiątka to zatem podstawa widoczności w internecie i pierwszy widoczny efekt, w jaki powinniśmy celować jako pozycjonerzy. Jednak pozycja ta nie powinna być finalnie zawieszoną poprzeczką. Ostatnie miejsca z tej dziesiątki notują bowiem rzadkie ilości odwiedzin. Jest to mniej więcej poziom ok. 1,5%-2% wszystkich kliknięć dla danej frazy. Dlatego najważniejszą sprawą jest wypozycjonować się do TOP 3 w Google. Jest to trudna sprawa, ale możliwa. Wszystko zależy od poziomu konkurencji na dane słowo kluczowe.
Walka toczy się o podium
Podium to pierwsze 3 pozycje w Google.Celem każdego pozycjonera, bez względu na to, czy jest to profesjonalista, czy też właściciel strony, który samodzielnie ją pozycjonuje, jest walka o miejsce w pierwszej trójce, a docelowo zaś zostanie liderem. Badania wykazują, że link znajdujący się na pierwszym miejscu notuje ponad 50% wszystkich kliknięć na dane hasło. To wynik, który zapewnia naprawdę zadowalającą ilość odwiedzin, która w dużym stopniu może przyczynić się np. na zwiększenie sprzedaży w przypadku sklepu internetowego. Miejsce drugie i trzecie ma dużo mniejszy udział procentowy w ilości odwiedzin dla danej frazy, ale wciąż jest to wynik, który generuje duży ruch. Badania wykazują również istnienie zależności między ilością kliknięć, a zatem miejscem zajmowanym przez daną stronę na liście wyników wyszukiwania, a czasem spędzonym na danej witrynie. Internauci, którzy wchodzą w strony z dalszej pozycji, spędzają na nich niewiele czasu. Pozwala to myśleć, że odwiedziny te mają jedynie charakter uzupełniający, a osoba nie jest szczególnie zainteresowana możliwościami, jakie dana witryna proponuje i traktuje ją bardziej jako ciekawostkę. Warto zatem dbać o wysoki wynik wyszukiwania.
Konkurencja w pozycjonowaniu
To czy uda Ci się wypozycjonować stronę na najwyższe pozycje zależy od wielu czynników. Oczywiście zależy to od tego jak dobrym jesteś Pozycjonerem lub jak dobrej agencji SEO zleciłeś prace. Jednak to czy finalnie znajdziesz się np. w TOP 3 zależy głównie od tego jak trudne jest słowo kluczowe do pozycjonowania. Im ogólniejsza fraza i bardziej popularna tym będzie trudniej. Sprawdź jakie firmy zajmują najwyższe pozycje po wpisaniu interesującego Cię słowa kluczowego. Jeśli znajdziesz tam takie strony jak np. allegro, ceneo, wikipedia lub inne wielkie firmy to szansa, że wyprzedzisz te strony jest mała. Co wtedy zrobić? Na początku skup się na frazach z tzw. długiego ogona, czyli słów kluczowych, które są mniej popularne. Takie frazy łatwiej wypozycjonujesz do TOP 10 czy TOP 3 a dodatkowo te frazy zwiększą skuteczność na zdobycie klienta, tj. zwiększą konwersje. Taki dobór słów kluczowych spowoduje skuteczniejsze pozycjonowanie.
Najskuteczniejsze pozycjonowanie
Wiemy już, żeby osiągnąć jak największą ilość wejść na naszą stronę, trzeba ją wypozycjonować do TOP 10 w Google, a potem jak najwyżej poprzez TOP 3, aż na 1 miejsce. Skuteczne pozycjonowanie to takie, które spowoduje, że nasza strona znajdzie się wysoko dla możliwie dużej liczby słów kluczowych. Aby mówić o skuteczności pamiętaj, aby skupić się tylko na słowach kluczowych związanych z Twoją działalnością. Dobór słów kluczowych to ważne i rozbudowane zagadnienie. Jak Twój potencjalny klienta trafi na Twoją stronę zadbaj o to, aby znalazł na niej to czego szuka oraz daj mu możliwość szybkiego kontaktu lub zamówienia. Czyli stwórz mu takie możliwości, aby konwersja była jak największa i żeby skutecznie z użytkownika Twojej strony stał się on klientem Twojej firmy.
Podsumowanie
- Im wyżej w Google tym lepiej
- TOP 10 to dobra pozycja, TOP 3 to bardzo dobra pozycja, ale należy dążyć do 1 miejsca
- Im więcej słów kluczowych jest wypozycjonowanych tym lepiej
- Słowa kluczowe powinny być mocno powiązane z Twoją branżą (pomyśl co w Google wpisze Twój klient chcący znaleźć Twoją stronę)
Chętnie doradzimy w doborze słów kluczowych i w rozpisaniu a następnie w wykonaniu skutecznej strategii pozycjonerskiej. Skontaktuj się z nami.
Comments (5)
Adrian - sklep
says 04 marca, 2018 at 20:14Skuteczność jest bardzo ważna. Jednak ciężko to osiągnąć jak jest bardzo duża konkurencja w branży. Ciężko się przebić do TOP 10, już nie wspominając o TOP3 :/
MarketingBiznesRozwoj.pl
says 04 marca, 2018 at 21:27Oczywiście pozycjonowanie mocno konkurencyjnych fraz jest czasochłonne, często drogie, ale na pewno opłacalne. Mówisz, że ciężko osiągnąć dobre wyniki dla Twoich fraz. Nie wiem jakie to konkretnie słowa kluczowe, ale dobrym rozwiązaniem jest wybór na początek trochę mniej popularnych fraz tzw. longtaile, ale powiązanych z Twoją branżą. Te frazy dadzą już Tobie wejścia na stronę, a pomogą w pozycjonowaniu trudniejszych słów. To tak na szybko taka strategia gdyż dobór słów kluczowych do pozycjonowania to osobny proces.
Olo
says 22 marca, 2018 at 20:39Czy są jakieś narzędzia, które pozwolą wyszukać mi skuteczne słowa kluczowe ?
MarketingBiznesRozwoj.pl
says 23 marca, 2018 at 22:42Jasne. Np. neilpatel.com/ubersuggest/ – narzędzie, które podpowiada słowa kluczowe z długiego ogona lub answerthepublic.com gdzie znajdziemy przykładowe tematy, o których możemy pisać pozycjonując swoją stronę.
Marko
says 23 marca, 2018 at 22:39Ciekawy artykuł. Trochę podstaw i trochę zdradzonych szczegółów. Myślimy i wybieramy aktualnie słowa kluczowe do pozycjonowania szerokiego.