Metoda PSA: Nie chodzi tutaj o zwierzęta lecz o metodę, którą możesz wykorzystać np. w marketingu, ale także w firmie i biznesie lub w rozwoju osobistym. Metoda PSA to skrót od P – prosty, S – skalowalny, A – automatyczny.
Jakie korzyści otrzymasz stosując metodę PSA?
- Sprawniejsze działanie
- Szybsze i skuteczniejsze wdrożenie nowych projektów
- Optymalizacja i rozwój firmy
- Wiele innych korzyści
Metoda PSA – nie jest to narzędzie marketingowe, jest to bardziej metodologia jak postępować w zarządzaniu projektami lub w firmie.
P jak prosty
Prowadząc firmę, często mamy tendencję do komplikowania rożnych rozwiązań. Tworzymy skomplikowane struktury, procedury, używamy różnych systemów, nasza oferta też na ogół jest rozbudowana. Na początku zatem zastanów się czy nie da się wszystkiego uprościć. Stworzyć jaśniejsze procedury w firmie, a ofertę napisać łatwiejszym językiem dla klienta.
Prostota przede wszystkim sprawdza się we wdrażaniu nowych projektów (np. tworzysz nową stronę internetową, wchodzisz na rynek z nowym towarem lub usługą). A jeśli prowadzisz projekt to także zastanów się czy możesz go uprościć. Na pewno na początku da Tobie możliwość szybszego wdrożenia i ewentualnych zmian. Dzięki PSA będziesz szybciej wdrażał swoje pomysły.
S jak skalowalny
Zastanów się kiedy ostatnio udało Ci się wdrożyć jakiś projekt, który szybko wzrósł? Kiedy udało Ci się w krótkim czasie osiągnąć wzrost rzędu 100-1000%? Tak – jest to możliwe. Trzeba tylko się zastanowić czy Twoja działalność lub Twoje projekty są tak zaprojektowane, że można je w stosunkowo prosty sposób skalować.
Skalować możesz całą firmę, ale też poszczególny projekt. Twoim celem powinno być zdobycie dużej skali odwiedzających Twoją stronę internetową, zdobycie nowych klientów, czy też duża skala w sprzedaży. Żeby to zrobić potrzebujesz innowacyjnych rozwiązań, trochę ryzyka i szybkich działań (najlepiej automatycznych, ale o tym poniżej).
Metoda PSa obok innych metod jak np. MVP, GTD czy agile daje niesamowite efekty i możliwości rozwoju. Jest bardzo łatwa do wdrożenia.
Przemysław Marciniak, Growth Hacker
Więcej informacji na temat metody PSA na oficjalniej stronie: www.metodapsa.pl
Odnośnie prostoty. Metoda PSA jest prosta do wdrożenia.
A jak automatyczny
Mówiliśmy o dużej skali. Nie da się osiągać, w krótkim czasie ciągłych niesamowitych wzrostów bez automatyzacji. Sprawdź co w Twojej firmie, w Twoich codziennych działaniach możesz automatyzować? Nawet rzeczy, które zajmują kilkanaście minut dziennie należy zautomatyzować. Wykorzystuj najnowsze narzędzia do tego celu.
Jeśli jeszcze tego nie robiłeś to skorzystaj z automatyzacji marketingu. Temat jest bardzo rozbudowany i napiszemy o tym w osobnym artykule.
Metoda PSA jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się niemalże na każdym polu. W biznesie można śmiało z niej korzystać. W marketingu – trzeba to robić przede wszystkim. Wreszcie w projektach (w nowych i w starych). Wszędzie da się z łatwością wdrożyć metodę PSA.
Co dalej?
Zastanów się w jakich Twoich działaniach możesz zastosować te metody? Gdzie możesz uprościć, gdzie zautomatyzować i co możesz skalować? Napisz sobie teraz na kartce te działania i jak masz ochotę podziel się z nimi w komentarzach.
Comments (2)
Olo.2
says 03 marca, 2018 at 18:31Stosuję tą metodę u siebie. Tzn. po prostu myślę o tym często pracując nad projektami klientów.
MarketingBiznesRozwoj.pl
says 03 marca, 2018 at 23:32Świetnie – powodzenia 🙂