Czy można się nauczyć pozycjonować strony internetowe w 4 minuty? Z pewnością będzie to trudne. Jednak przeczytaj ten wpis w 4 minuty i zaplanuj dalsze swoje działania.
1 mini lekcja pozycjonowania: Czy Twoja strona jest zaindeksowana w Google?
Na liście wyników powinieneś zobaczyć Twoją stronę i wiele innych podstron.
Jeśli nie widzisz własnej strony to jest to poważny błąd. Witryna może być zablokowana dla wyszukiwarki i kompletnie niewidoczna dla użytkowników
Upewnij się także, że widzisz wiele innych podstron Twojego serwisu, co pozwoli Tobie wypozycjonować stronę dla wielu słów kluczowych.
2 mini lekcja pozycjonowania: Dla jakich słów kluczowych chcesz być wysoko w Google?
Teraz wejdź na stronę Google.pl i wpisz te frazy do wyszukiwarki. Sprawdź czy Twoja strona się tam wyświetli. Jeśli nie to musisz koniecznie przeczytać lekcję nr 3.
3 mini lekcja pozycjonowania: Tytuł i opis strony dla wyszukiwarki
Jeśli znasz już najważniejsze słowa kluczowe dla Ciebie i Twoich klientów to sprawdź czy zawierają się one w metatagu title (tytuł strony) i description (opis strony). Otwórz swoją stronę internetową i na pasku na górze zobaczysz tytuł Twojej strony. Upewnij się, że znajduje się w nim nazwa firmy i najważniejsze słowa kluczowe. Tytuł powinien mieć mniej niż 80 znaków. Jeśli tego tam nie ma to musisz przeedytować stronę, gdyż jest to ważny czynnik wpływający na pozycje strony w Google.
Opis stron nie ma wpływu na pozycje, ale ma duże przełożenie na klikalność i konwersje wejść na Twoją stronę. Wejdź na swoją stronę i zobacz źródło (prawy przycisk myszy / pokaż źródło strony lub CTRL+U). Wyszukaj w źródle strony słowa „description”, gdzie zobaczysz jaki główny opis jest widoczny dla użytkowników i wyszukiwarki. Powinien to być konkretny tekst, w którym naturalnie występują słowa kluczowe. Długość opisu powinna mieć maksymalnie 230 znaków.
4 mini lekcja pozycjonowania: Jak skutecznie wypozycjonować stronę internetową?
Najskuteczniejsze pozycjonowanie jest wtedy gdy, dobry wynik w Google dla wielu słów kluczowych uzależniony jest od następujących czynników:
– strona musi być bardzo dobrze zoptymalizowana – wymagana wiedza i doświadczenie: HTML, CMS, CSS, wiedza o optymalizacji itp.
– do strony musi prowadzić dużo, mocnych, tematycznych linków – wymagana wiedza i doświadczenia: o sposobie linkowania, o tworzeniu zaplecz, o kreatywnym zdobywaniu linków, analizie konkurencji itp.
– musi być prowadzony content marketing (onsite i offsite) – wiedza copywriterska, umieszczanie artykułów, własny blog itp.
Co dalej?
Podstawowe pozycjonowanie stron od podstaw było przedstawione w tym artykule. Chciałbyś otrzymać darmowy audyt strony i promocyjną ofertę na pozycjonowanie? Jeśli tak to napisz w komentarzu nazwę swojej strony www lub wejdź na stronę www.grupam40.pl i poproś o darmowy audyt Twojej strony internetowej.
Comments (4)
Pati
says 03 marca, 2018 at 23:30Fajny wpis, jasne że w 4 minuty nie można się nauczyć pozycjonowania stron, ale daje to dobry obraz co można dalej zrobić i wiadomo jak zacząć
MarketingBiznesRozwoj.pl
says 03 marca, 2018 at 23:33Dziękuję. Niedługo pojawią się kolejne artykuły, gdzie bardziej szczegółowo poruszymy temat pozycjonowania stron internetowych.
Adam
says 04 marca, 2018 at 12:49Jakie wtyczki pod pozycjonowanie polecacie do WordPressa?
MarketingBiznesRozwoj.pl
says 04 marca, 2018 at 13:23Najlepsze wtyczki do seo dla wordpressa to yoast SEO lub All in One SEO Pack