Co tak naprawdę daje pozycjonowanie stron internetowych?

Czy usługa, która nazywa się  pozycjonowaniem stron internetowych ma sens? Z całą pewnością tak, jeśli praca nad projektem została zlecona profesjonalnej agencji SEO lub specjaliście, który ma doświadczenie w pozycjonowaniu. Wówczas można czerpać ogromne profity płynące z wykorzystania Internetu. Oglądalność strony się zwiększa a dzięki temu zarobisz więcej.

Co da Tobie pozycjonowanie?

Schemat powinien wyglądać mniej więcej tak:

-> Specjalista w pozycjonowaniu -> Skuteczne pozycjonowanie stron -> Duża odwiedzalność strony -> Zamówianie, zapytania, zakup towarów lub usług -> Zysk

Wszystkim nam zależy na zysku więc przy pozycjonowaniu jest to bardzo możliwe. Dodać należy jeszcze, że punkt „Duża odwiedzalność strony” w przypadku wykorzystania pozycjonowania daje nam dobrych, konkretnych użytkowników, którzy są zainteresowani Twoją usługą lub produktem. Można już zacząć proces sprzedaży. Klient jest wtedy często na ostatnim etapie tzw. lejka sprzedażowego

Skuteczność pozycjonowania – wynik ma znacznie

O tym, że miejsce danej strony w wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie, przekonał się niejeden właściciel witryny, którego zaskoczyła niewielka ilość odwiedzin użytkowników internetu. Strony, które zajmują niskie pozycje na liście propozycji linków, jakie podaje wyszukiwarka, są praktycznie skazane na niewidoczność w sieci. Żeby zwiększyć szanse danej strony, a szerzej firmy, którą strona reprezentuje, należy wdrożyć pozycjonowanie stron www, które poprawi wynik w rankingu wyszukiwarki.

Dlaczego warto dbać o wynik?

pozycjonowanie w googlePozycjonowanie to zatem szereg rozmaitych zabiegów, których zadaniem jest osiągnięcie wysokiego wyniku w wyszukiwarce. Dlaczego jest to tak istotne? W skrócie mówiąc, od tego, jak wysoko będzie znajdowała się nasza witryna, będzie zależało ile osób na nią wejdzie. Badania Jakoba Nielsena wskazują, że aż 52 % internautów otwiera stronę znajdującą się na pierwszej pozycji propozycji wyszukiwarki. Jeżeli zatem nasza strona zajmuje pozycję lidera, zyskujemy gwarancję, że odwiedzi ją ogromna liczba użytkowników wyszukiwarki. Drugie spostrzeżenie jest również niezwykle ważne. Okazuje się, że zaledwie 5% internautów otwiera więcej niż jeden wynik wyszukiwania. Biorąc pod uwagę, że ponad połowa użytkowników otwiera pierwszą stronę, a zaledwie 5% użytkowników sięga po więcej niż jedną witrynę, osiągając niższą pozycję, tracimy ogromną ilość potencjalnych klientów, którzy nawet nie otworzą naszej strony. Jak już pisaliśmy wyżej, duża odwiedzalność strony da Tobie więcej potencjalnych klientów, a co za tym idzie większe zyski.

Wynik przekłada się na jakość odwiedzin

analytics, wyniki w pozycjonowaniuNowe algorytmy Google w wyświetlaniu wyników nie biorą pod uwagę już tylko optymalizacji strony czy ilości kierujących do niej linków. Badania wykazują, że miejsce w wyniku wyszukiwarki determinuje nie tylko ilość odwiedzin, ale również i ich jakość, czy inaczej mówiąc, zaangażowanie internauty w proponowaną mu treść. Analiza danych internetowych wskazuje, że spędzanie czasu na danej witrynie uzależnione jest od jej pozycji na liście wyszukiwarki. Internauci poświęcają dużo czasu jedynie stronom, które zajmują wysokie wyniki w wyszukiwarce i cieszą się dużą ilością kliknięć. Można zatem wysnuć teorię, że na strony o niższej pozycji, użytkownicy wchodzą posiadając już pewną wiedzę zdobytą ze stron o wysokiej pozycji, żeby sprawdzić, czy dana witryna oferuje coś więcej. Po szybkim obejrzeniu menu, nawet nie zagłębiając się w treść, opuszczają witrynę. Odwiedziny zostały zatem odnotowane w statystyce, ale szanse na osiągnięcie celu, czyli np. sprzedanie produktu, są w takiej sytuacji niemalże zerowe. Te informacje wpływają na fakt, że jedynie wysoka pozycja strony w rankingu wyszukiwarki, może przynieść zamierzoną korzyść. Dlatego poza innymi formami pozycjonowania należy dbać o to, żeby na naszej stronie znajdowały się interesujące dla użytkownika treści.

Od czego zależy widoczność strony?

co daje pozycjonowanie stronWidoczność strony w wyszukiwarce zależy od jej wartości w rankingu danej wyszukiwarki. Jest ona uzależniona głównie od optymalizacji strony, jej dobrej treści oraz ilości a raczej jakości linków do niej prowadzących. Jest ona budowana przez system poleceń poprzez pozostałych użytkowników internetu. Roboty wyszukiwarki znajdują inne witryny, na których zamieszczone są odsyłacze do danej strony. Pozycjonowanie stron internetowych polega na budowaniu zaplecza w sieci, czyli bazy witryn, które będą polecały daną stronę, a zatem będą zawierały linka do pozycjonowanej witryny w opublikowanych treściach. Jest to swego rodzaju sztuka oszukania robota wyszukiwarki, polegająca na samodzielnym polecaniu swojej witryny, przy budowaniu przekonania, że dokonują tego inni użytkownicy. Najbardziej skuteczne pozycjonowanie ma miejsce, kiedy link zawarty do danej strony opisany jest pewnymi słowami kluczowymi, a więc frazami, którymi w wyszukiwarce będzie posługiwał się internauta. Istnieją także inne metody pozycjonowania. Jedną z nich może być regularne publikowanie artykułów na stronie, której wynik w rankingu chcemy zwiększyć. Chodzi o to, by umieszczać teksty wysokiej jakości, o dużej zawartości merytorycznej. We wszystkich tekstach powinna znajdywać się duża ilość fraz nietypowych związanych ze słownictwem branżowym. Są to zwroty mało popularne, które jednak mogą być użyte przez internautę. Ich częste występowanie wyłapie robot wyszukiwarki i zwiększy widoczność danej witryny.

Co dalej?

Szukasz doświadczonej firmy, która wypozycjonuje Twoją stronę? W sieci jest ich bardzo dużo, jednak polecam Agencję M40.pl, która ma już 10 letnie doświadczenie w pozycjonowanie stron. Przygotują dla Ciebie bezpłatny audyt i analizę konkurencji w sieci. Wtedy zadecydujesz czy warto z nimi współpracować.

Dodaj komentarz

Dołącz do ponad 1000 osób chcących się rozwijać i odbieraj specjalne, dodatkowe materiały:

Otrzymywać będziesz specjalne materiały.