Marketing internetowy – jak zacząć?

Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę o emarketingu lub chcesz zobaczyć jak działa marketing internetowy w praktyce to poświęć kilka minut i przeczytaj ten artykuł. Zobacz jak zacząć skuteczny marketing internetowy i zwiększ szanse na promocję Twojego produktu, usługi lub firmy w internecie. Dowiedz się jak w praktyce zacząć marketing internetowy.

Czy też popełniasz jeden z poważniejszych błędów? Czyli zakładasz stronę internetową i nie masz planu albo budżetu na jej promocję? Mam nadzieję, że tak nie jest. Jeśli jednak jeszcze nie masz planu na marketing internetowy, to bez obaw. Zobacz jakie są możliwości.

Główne rodzaje działań marketingowych w internecie:

  • Pozycjonowanie strony internetowej (SEO)
  • Linki sponsorowane (Google Adwords)
  • Remarketing
  • Video marketing
  • Socialmedia
  • Content Marketing
  • Marketing szeptany
  • Inne formy promocji w sieci

Nie martw się jeśli, w niektórych z tych metod nie jesteś jeszcze ekspertem. Przeczytaj artykuł do końca.

Co daje skuteczny marketing internetowy?

Skuteczny marketing internetowy to obecnie wręcz konieczność, jeśli dana witryna ma zaistnieć w Sieci. Każdego roku przybywa nowych sklepów internetowych oraz różnego typu witryn, a więc konkurencja rośnie. Trzeba pamiętać o tym, że założenie e-sklepu lub strony internetowej to dopiero początek. Bez wdrożenia odpowiednich działań marketingowych, istnieje małe prawdopodobieństwo odniesienia pożądanych efektów. Jak tysiące Internautów mają trafić na konkretną witrynę, jeśli zginie ona w gąszczu stron, w przypadku których wdrożono marketing internetowy? Prawda jest taka, że posiadanie własnego serwisu www niczego jeszcze nie gwarantuje. Utarło się wiele mitów, jeśli chodzi o marketing internetowy, które czas najwyższy obalić.

Marketing internetowy niekoniecznie niezbędny?

Nadal nie brakuje przedsiębiorców myślących, że wystarczy założyć stronę internetową i publikować na niej artykuły bogate w wartościowe dla Internautów treści. Niestety nie jest to gwarancją regularnych odwiedzin na witrynie. Trzeba zadbać o szereg innych kwestii, aby mieć w ogóle szansę na zaistnienie w Sieci. Przykładem jest tutaj pozycjonowanie strony w Google. Po wpisaniu konkretnych słów kluczowych w wyszukiwarkę internetową, Internauta ma do dyspozycji tysiące wyników, w które może kliknąć. Każdy z nich ceni sobie swój czas i czy ktoś rzeczywiście myśli, że poświecą oni go na to, aby zapoznać się z chociażby kilkoma stronami? Otóż nie. Największą popularnością cieszą się trzy pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Tak naprawdę to tylko pierwsza strona w wynikach wyszukiwania jest brana przez większość Internatów w ogóle pod uwagę. Im wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania ma dana witryna, tym jej właściciel może liczyć na generowanie większego ruchu na stronie.

Więcej o konkretnych możliwościach jakie daje najskuteczniejsze pozycjonowanie przeczytaj tutaj: http://marketingbiznesrozwoj.pl/marketing-internetowy/pozycjonowanie-stron/najskuteczniejsze-pozycjonowanie/

Takim oto sposobem zwiększa się rozpoznawalność strony i rośnie zaufanie do niej. Nie można osiągnąć tego, jeśli nie zainwestuje się w skuteczny marketing internetowy. W praktyce bez pozycjonowania witryny, szansa na znalezienie jej w Sieci jest bardzo nikła, pomimo ładnej szaty graficznej czy też wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach. Nawet najlepszy towar sam się nie obroni. Niezbędny do jego promocji jest właśnie marketing internetowy, czyli właściwe działania reklamowe.

Mitem jest także to, że wystarczy zapłacić odpowiednią kwotę za skuteczny marketing internetowy. Nie jest to łatwe zadanie, a do tego jest to proces długoterminowy. Ponadto sam marketing internetowy niczego nie załatwi. Tak więc nawet wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na nic się nie przyda, jeśli prezentowana na witrynie teść jest kiepskiej jakości i nie została dostosowana do grupy docelowej. Kierowanie oferty do osób nią niezainteresowanych jest po prostu marnowaniem czasu i pieniędzy. Marketing internetowy służy do zwiększenia zainteresowania potencjalnych klientów daną ofertą, ale jeśli znajdujące się w niej produkty czy usługi nie są atrakcyjne, nie ma co liczyć na zwiększenie sprzedaży.

w praktyce marketing internetowy
Marketing

Co daje skuteczny marketing internetowy?

W praktyce tylko właściwie prowadzony marketing internetowy może być skuteczny, dlatego też należy powierzyć to zadanie profesjonalistom. Wówczas można mieć pewność, że osiągnie się pożądane efekty. Na co zatem można liczyć, inwestując w skuteczny marketing internetowy? Z całą pewnością na nawiązanie interakcji z wybraną grupą docelową oraz na budowanie pozytywnego wizerunku swojej marki. Marketing internetowy pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i to niezależnie od pory dnia. Można zarówno budować, jak i dopasować działania do grupy docelowej oraz poszerzyć wiedzę na jej temat. Marketing internetowy pozwala również na zmierzenie skuteczności swoich działań oraz na zoptymalizowanie kosztów kampanii reklamowej. Na jego korzyść przemawia także personalizacja komunikatów marketingowych.

Na skuteczny marketing internetowy składa się wiele działań, a do najpopularniejszych zalicza się pozycjonowanie i działania SEO, reklamy Google Adwords, remarketnig, video marketing, mailing, content marketing, marketing wirusowy, media społecznościowe oraz współpracę z blogosferą. Z całą pewnością można liczyć obecnie na ogromne możliwości, jeśli chodzi o marketing internetowy. Dzięki temu każdy przedsiębiorca może stworzyć kampanię reklamową dostosowaną do swoich indywidualnych potrzeb, oczekiwań i możliwości finansowych.

Jak zacząć działania marketingowe?

Jeśli nie zacząłeś jeszcze działań w internecie, które mają promować Twoją stronę lub masz zamiar robić to lepiej, to odpowiedz sobie na pytania.

  1. Jakie działania są już prowadzone? Sprawdź to pod kątem działań z początku artykułu?
  2. W których działaniach marketingowych moja firma, usługa lub towar można najlepiej promować?
  3. Które z tych działań mogę wykonać sam, a które zlecić Agencji?

Z doświadczenia wiem, że jeśli nie jesteś ekspertem SEO, to należy zlecić działania związane z pozycjonowaniem strony internetowej. Działania socialmedia i content marketingowe jeśli masz czas wykonuj sam lub wspieraj się outsourcingiem. Napisz, krótki plan marketingowy gdzie wypiszesz działania, budżet i wstępny harmonogram.

Jednym z wielu atutów emarketingu jest to, że można skutecznie badać ile z zainwestowanego budżetu przełożyło się na sprzedaż naszych produktów lub usług. Można w ten sposób badać opłacalność poszczególnych działań marketingowych i je optymalizować. Jednak jest to dosyć złożony temat, o którym przeczytasz w innym artykule.

Co teraz:

Stwórz swój mini plan marketingowy. Jeśli potrzebowałbyś pomocy lub nadal nie wiesz jak zacząć swoje działania w marketingu internetowym to skontaktuj się ze mną.

2 Komentarze

  • Jarek Biz
    Posted 11 March 2018 23:20 0Likes

    Myślę, że w dzisiejszych czasach warto skupić się na SEO i Adwords. Reszta to dodatek, który nie konwertuje. Przynajmniej u mnie…

    • MarketingBiznesRozwoj.pl
      Posted 11 March 2018 23:24 0Likes

      Wszystko zależy od rodzaju produktu lub usługi. Np. fashion świetnie sprzedaje się i promuję w socialmedia. Tak jak piszesz, SEO i adwords dają dobre, namacalne efekty. Warto jednak szukać różnych rozwiązań i testować wszelkie formy promocji w sieci. Optymalizować…

Skomentuj Jarek Biz Anuluj pisanie odpowiedzi

Dołącz do ponad 1000 osób chcących się rozwijać i odbieraj specjalne, dodatkowe materiały:

Otrzymywać będziesz specjalne materiały.